Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla

ANASAYFA

:

trafik_denetleme

Giriş
Trafik Denetleme ve Trafik Kuralları
 

Trafik Nedir? İnsanların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir. Trafik sadece içerisinde akışın yönlendirildiği bir yollar sistemi değil, aynı zamanda toplumun bireylerinin bir başka biçimde etkileşim de bulunmasıdır.

Trafik İşaretleri; Trafik İşaretleri: Trafiği düzenleme amacı ile kullanılan işaret levhaları, ışıklı ve sesli işaretler, yer işaretlemeleridir. Trafik İşaret Levhası: Sabit veya taşınabilir bir mesnet üzerine yerleştirilmiş ve üzerindeki sembol, renk ve yazı ile özel bir talimatın aktarılmasını sağlayan trafik tertibatıdır. Trafiğin karayolu üzerinde akabilmesi, alışılagelmiş yaşam faaliyetinin belli bir sistem, düzen, güvenlik içinde devam edebilmesi için ihtiyacın zorunlu kılması karşısında trafik işaretleri doğmuş, gün geçtikçe de gelişmektedir.

Niçin Emniyet Kemeri

-Bir kaza sonrası araçtan çıkabilmenin ilk şartı bilincinizin yerinde olmasıdır
-30, 50, 90 km/h hızlardaki çarpışmalarda alacağınız darbenin bilincinizi ne kadar etkileyebileceğini hiç düşündünüz mü?
-Kemeriniz yoksa, en düşük hızlarda bile vücudunuzu araç içerisindeki sert bölümlere çarpar, yaralanır ve bilinç kaybı olur.
-Bir kaza sonrası olmanız gereken yer yine aracınızın içidir.
-Kemer takmadıysanız bulunacağınız yer araç dışıdır.
-Gerek araçtan çıkış, gerekse yere düşme sırasında ölümcül darbeler alırsınız.

Bu Çağrıya Kulak Verin       "EMNİYET KEMERİ SÜRÜCÜYÜ HAYATA BAĞLAR"

   Karayolunda araç kullandığınız müddetçe kendinizin veya karşıdaki sürücülerin hataları sonucu trafik kazalarına karışma riski her zaman vardır. Hafif maddi hasarla atlatılması mümkün olan bir trafik kazasına karıştığınızda dahi ani şiddetli çarpmanın etkisi ile boyun kırılması sonucu veya başınızı çarpma sonucu beyin kanaması ile hayatınızı kaybedebilirsiniz. Aynı durum kaza yapmayan ancak çok ani ve şiddetli fren yapmak zorunda kalan araçta da meydana gelebilir.

 
EMNİYET KEMERİ TEKERLEKLİ SANDALYE KADAR SIKICI VE BAĞLAYICI DEĞİLDİR.
 
 
 
1.      CEP TELEFONU KULLANIMININ SÜRÜŞ GÜVENLİĞİNE ETKİSİ
Cep telefonunun sürücüler üzerindeki etkisini inceleyen araştırma sonuçlarında genel olarak aşağıdaki bulgulara rastlanmıştır:
Ø      Tepki verme süreleri gecikmekte,
Ø      Sabit bakış süresi artmakta (sürücünün gözü dalmakta),
Ø      Kalp atım sayısı artmakta,
Ø      Daha fazla sayıda çevresel uyaranı gözden kaçırmakta,
Ø      Karar verme süreleri artmaktadır.
 
 
LÜTFEN TRAFİK KURALLARINA UYALIM
HAYAT KURTARAN ÖNLEMLER
TRAFİK KURALLARINA UYMAK

Trafik kuralları, ulaşımın sağlanması ve trafiğe çıkan insan ve araçların güvenliğini sağlamak için konulmuştur. Yaya sürücü veya yolcuların bu kurallara uyması gerekir. Ancak bu şekilde kazalar en aza indirilebilir. Trafik kazalarında canımız, malımızı kaybetmemek için şu kurallara uymalıyız:

A. Sürücülerin uyması gereken önemli trafik kuralları.

1. Trafik işaretlerine ve ışıklarına kesinlikle uymalı.

2. Araçların bakımı yapılmadan yola çıkmamalı.

3. Seyir halinde izlenecek yol ve öteki araçlarla ilgili kurallara kesinlikle uymalı.Öndeki araçları kural dışı geçmeye çalışılmamalı.

4. Aşırı hızdan kaçınmalı.

5. İçkili, uykulu olarak hiçbir zaman araba kullanmamalı.

B. Yayaların uyması gereken kurallar.

1. Cadde ve sokaklarda her zaman yaya kaldırımında yürümeliyiz. Karşı kaldırıma geçitlerden geçmeliyiz.

2. Yaya kaldırımı olmayan yerlerde yolun solundan yürümeliyiz.

3. Karşıdan karşıya geçerken önce sola sonra sağa yine sola bakıp geçmeliyiz.

4. Karşıdan karşıya geçerken zikzaklar çizmemeliyiz.

5. Duran bir taşıtın hemen önünden ve arkasından geçmemeliyiz.

6. Trafik lambası kırmızı yanarken kesin olarak karşıya geçmemeliyiz.

7. Trafik polislerinin işaretlerine uymalıyız.,

8. Trafik polislerinin olmadığı yerlerde trafik işaretlerine dikkat etmeliyiz.

9. Taşıt araçlarına binerken sıramızı beklemeliyiz.

 
HIZ KURALLARI   (HIZ FELAKETTİR)
 
 
 
 
     Trafik Işıkları ve Anlamları;
Bu ışık yandığında yol trafiğe kapalı demektir. Bunu gören araç
sürücüsünün kesin duruş yaparak beklemesi gerekmektedir.
 
 
 
Sarı ışığın iki anlamı vardır. Yolun trafiğe açılacağını veya kapanacağını gösterir. Kırmızı ışıkla birlikte yanması, yolun biraz sonra
trafiğe açılacağını, dolayısıyla sürücülerin kalkışa hazır halde    beklemeleri gerektiğini belirtir. Sarı ışık tek başına yanıyorsa, bu yeşil ışığın yeni söndüğünü ve kırmızı ışığın yanacağını yani yolun trafiğe kapanacağını bildirir. Bu durumda, kavşağa duramayacak kadar yaklaşmış olan araç sürücüleri geçişlerini tamamlayabilirler. Diğer araç sürücülerinin ise kırmızı ışık yanacağı için yavaşlamaları gerekmektedir.
 
Bu ışık yanıyorsa araç sürücüleri yollarına devam debilirler.
 
 
 
   Eğer kırmızı ışık fasılalı olarak yanıp sönüyorsa bunu gören araç sürücüsünün kesinlikle durması gerekmektedir. Durduktan sonra yolun kontrol edilmesi geçiş için bir tehlike yoksa geçişin yapılması  gerekmektedir. Kısaca anlatmak gerekirse fasılalı olarak yanıp
sönen kırmızı ışık DUR işaret levhası anlamındadır.
 
Eğer sarı ışık fasılalı olarak yanıp sönüyorsa, bunu gören araç sürücüsünün yavaşlaması, yolu kontrol ederek dikkatli geçmesi gerekmektedir. Bunların anında trafik akışını kolaylaştırmak amacıyla ışıklı oklarda kullanılabilir. Işıklı oklar dönüşleri düzenlemek amacıyla kullanılır. Bu ışıkların bulunduğu yerlerde ok yönüne dönüş yapacak
sürücüler, oklu ışığın yanmasını beklerler.
 
 
 
Araç sürücüleri aksine bir hüküm bulunmadıkça,
  • Durumun elverdiği oranda gidiş yönüne doğru yolun en sağından yol çok şeritli ise trafik durumuna göre hızının gerektirdiği şeritten sürmek,

  • Şerit değiştirmeden önce, gireceği şeritte sürülen araçların güvenle geçişlerini tamamlamalarını beklemek,

  • Trafiği aksatacak veya tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirmemek,

  • Gidişe ayrılan yol bölümünün en sol şeridini sürekli işgal etmemek,

  • İki yönlü dört ve daha fazla şeritli yollarda, motosiklet, otomobil, kamyonet, minibüs ve otobüs dışındaki araçları sürenler, geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek,

  • Uyuşturucu ve keyif verici maddeler ile belirli oranı (%0,50 promil) aşacak şekilde alkollü içki alarak araç sürmemek, zorundadır.

  • Yine araç sürücülerinin aksine bir hüküm bulunmadıkça,

  • Bölünmüş yollarda karşı yöndeki trafik için ayrılan yol bölümüne,

  • Dört veya  daha fazla şeritli ve iki yönlü yollarda, karşı yöndeki trafik  için ayrılan yol bölümüne,

  • İki yönlü ve  üç şeritli yollarda en sol şeride, girmeleri yasaktır.

  • ticari ve resmi araç sürücüleri hiçbir şekilde alkollü araç kullanamazlar.

Bunları Biliyormuydunuz ?

. Karşıdan karşıya geçişlerde ilk geçiş hakkının araçlara ait olduğunu biliyor muydunuz.

. Ülkemizde trafiğin sağ taraftan çalıştığını biliyor muydunuz.

. Kaldırımı olmayan yolların sol kenarından yürünmesi gerektiğini biliyor muydunuz.

. Trafik ışıklarından kırmızı ve yeşil ışığın yanma sürelerinin trafiğin yoğunluk durumuna göre ayarlandığını, sarı ışığın ise sadece 3 saniye yandığını biliyor muydunuz.

. 11 yaşını bitirmemiş çocukların yollarda bisiklet kullanamayacağını biliyor muydunuz.

Ülkemizde meydana gelen trafik kazalarının yaklaşık % 98' i insanların hataları sonucu meydana gelmektedir.

Bu nedenle trafik kazalarından korunmak için trafik kurallarını öğrenip, bu kuralları uygulamak çok önemlidir.

Trafik kurallarını öğrenmeniz, uygulamanız, uymayı alışkanlık haline getirmeniz ve uymayanları uyarmanız, trafik kazalarına karışma ihtimalinizi azaltacak en önemli güvenceniz olacaktır.

 

TRAFİK İŞARETLERİ VE ANLAMLARI

Tehlike Uyarı İşaretleri;
 
Tanzim İşaretleri;
 
Bilgi İşaretleri;
 
Durma ve Parketme İşaretleri;
  • İçişleri Bakanlığı
  • Konya Valiliği
  • BİMER
  • Kurumsal E-Posta
  • E-Devlet
  • PEKAY
  • Polis Radyosu
  • EGM Çocuk
  • Polsan
  • Ulusal Ulaşım
  • Göç İdaresi